Pandemia, czyli jak zmieniło się nasze podejście do czterech kątów, raport!

2
547
Pandemia

Pandemia i rok 2020 był wyjątkowy, zwłaszcza jeśli chodzi o czas spędzany w naszych domach. Ludzie z całego świata, zamknięci w czterech ścianach mogli przyjrzeć się swojej relacji z domem. Dzięki temu część z nas uświadomiła sobie, co lubimy w naszym domowym życiu, a co chcielibyśmy, żeby wyglądało trochę inaczej. Mamy nowe priorytety, ale również wizję przyszłości.

Pandemia, czyli jak rok 2020 zmienił nasze postrzeganie domu? Zajrzyjmy do raportu IKEA dla Polski!

Przedstawiamy Wam raport IKEA przeprowadzony w grudniu 2020. Dowiemy się między innymi, co tak naprawdę wpływa na otoczenie, w którym mieszkamy? Do jakich wniosków doszliśmy podczas tych wielu dni spędzonych w czterech ścianach podczas pandemii? Każdy wiosenną i jesienną izolację odczuł inaczej. W zależności od wieku, wielkości gospodarstwa czy rodzaju wykonywanej pracy. Mimo to ogromna większość z nas czuje się teraz bardziej związana z domem niż przed pandemią. Chcemy pielęgnować bliskość i samopoczucie, jakie w nim odnajdujemy.

Bezpieczeństwo, bliskość i czas na to, co ważne!

Dom stał się dla wielu z nas schronieniem, które zapewnia poczucie bezpieczeństwa, kiedy na zewnątrz wszystko jest chwiejne i niepewne. Ponad 4 na 5 (83%) przebadanych osób czuje się bezpiecznie we własnym domu, a dla 97% to poczucie jest najważniejszą potrzebą emocjonalną związaną z przestrzenią, w której żyjemy. Doceniliśmy również ludzi, z którymi mieszkamy. W okresie lockdownu 45% z nas celebrowało czas spędzony z rodziną, co podkreślają zwłaszcza osoby w wieku 40-60 lat (50%). Nieco mniej zadowoleni okazali się młodsi (16-29 lat), spośród których tylko 38% zadeklarowało, że jest to coś, co lubili robić. Podczas pandemii mogliśmy ten zaoszczędzony czas wykorzystać na wspólne posiłki, spędzanie chwil z rodziną, ale również na zadbanie o siebie samego i swoje potrzeby. Ten ostatni sposób wybrało nawet 49% przebadanych Polaków.

Pandemia, co robimy? Czytamy i gotujemy. Na nowo odkryliśmy nasz własny ogród lub balkon!

W czasie pandemii chętniej robiliśmy to, na co wcześniej brakowało nam miejsca w naszym kalendarzu. 40% ankietowanych postanowiło poświęcić swój wolny czas na czytanie. Gotowanie również stało się jedną z przyjemniejszych czynności, które doceniła prawie połowa przebadanych osób. Spotkania ze znajomymi w kawiarniach, parkach czy restauracjach, zamieniliśmy na wirtualny kontakt, co znalazło zrozumienie u ponad 1/5 ankietowanych. Natura również stała się bardzo ważna – na nowo odkryliśmy nasz własny ogród lub balkon,a prace przy nim uszczęśliwiły aż 19% osób z raportu!

Dom wielofunkcyjny. Na nowo dostosowujemy nasze cztery kąty do zmieniających się potrzeb.

Przestrzenie, w których mieszkaliśmy, stały się jednocześnie biurem, szkołą, placem zabaw, miejscem do realizacji pasji i do ćwiczeń. Zdaliśmy sobie sprawę, że oczekujemy od naszych domów więcej niż myśleliśmy. A jak dostosowaliśmy nasz dom do nowych wyzwań?

IKEA poprosiła ankietowanych Polaków, aby w oparciu o doświadczenia z 2020 roku, z listy dziewięciu rzeczy wybrali dwie lub trzy, które najbardziej chcieliby zmienić w swoich domach. Najczęściej wskazywali oni na dodatkową przestrzeń taką jak własny ogród, balkon czy działkę lub miejsce na realizację swoich zainteresowań (33%). Z kolei prawie 3 na 10 przebadanych osób (28%) stwierdziło, że chciałoby mieć większą kuchnię. Z powodu wzrostu popularności pracy zdalnej, ważnym aspektem stało się również miejsce do pracy i nauki.

Jeżeli szukacie inspiracji, zapraszamy was do zapoznania się z katalogiem IKEA 2021!

2 KOMENTARZE

  1. W tych czasach warto zainteresować się dokonywaniem zakupów budowlanych przez internet. Powstaje co raz więcej sklepów umożliwiających łatwe i bezpieczne zakupy przez internet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here