Publikując „People & Planet Positive”, IKEA ogłosiła nowe zobowiązania na rzecz społeczeństw i środowiska, czego następstwem jest wycofanie z asortymentu sieci sklepów IKEA plastikowych produktów, które sa jednorazowe. Poprzez swoje działania IKEA pragnie ułatwiać ludziom prowadzenie zdrowego i ekologicznego stylu życia. Chce również przeciwdziałać zmianom klimatu oraz przyczyniać się do zmiany myślenia o odpadach zmierzając w stronę gospodarki o obiegu zamkniętym. Dokument zawiera konkretne zadania, które IKEA zobowiązała się zrealizować do 2030 roku.

jednorazowe

Znikną jednorazowe plastiki

Nowa strategia zrównoważonego rozwoju została przedstawiona 7 czerwca podczas Democratic Design Days w Älmhult, w Szwecji. Razem ze swoimi klientami, współpracownikami i partnerami, IKEA zamierza stawić czoło największym wyzwaniom współczesności. Sąone związane z niezrównoważoną konsumpcją, zmianami klimatu i rosnącymi nierównościami społecznymi. Pierwsza strategia zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive” powstała w Grupie IKEA (INGKA Holding B.V.) w 2012 roku z docelowym terminem realizacji do 2020 roku. Nowy dokument został opracowany z uwzględnieniem wyzwań zmieniającego się świata. Obejmuje wszystkie elementy systemu franczyzowego oraz cały łańcuch wartości IKEA – od dostawców po klientów, włączając surowce wykorzystywane do wytwarzania produktów IKEA.

Jednorazowe-plastiki-znikają-ze-sklepów-IKEA

Zobowiązania IKEA na rok 2030 obejmują między innymi:

– Projektowanie wszystkich produktów IKEA w oparciu o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, z zamiarem stosowania wyłącznie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu.
–  Usunięcie wszystkich plastikowych produktów, które są jednorazowe z asortymentu w sklepach IKEA na całym świecie oraz z restauracji i bistro w sklepach Grupy IKEA do 2020 roku.
–  Zwiększenie udziału produktów roślinnych w ofercie IKEA Food, takich jak wegetariańskie hot dogi, które będą dostępne w Polsce od sierpnia br.
–  Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zwiększenie efektywności energetycznej z własnej działalności, by przyczynić się do przeciwdziałania zmianom klimatu.
– Rozszerzenie oferty przystępnych cenowo instalacji fotowoltaicznych dla domu oraz innych rozwiązań w zakresie czystej energii na 29 rynków IKEA do 2025 r.

 

jednorazowe-plastiki-wycofaneW Polsce IKEA może się już pochwalić sporymi osiągnięciami w obszarach transformacji ku gospodarce o obiegu zamkniętym oraz przeciwdziałaniu zmianom klimatu. W naszych sklepach osiągnęliśmy 100% recyklingu odpadów kartonowych, a do 2025 roku chcemy odzyskiwać też wszystkie odpady drewniane i plastikowe. W ubiegłym roku naszych 80 turbin wiatrowych IKEA w Polsce wygenerowało 456 GWh energii elektrycznej. Odpowiada zapotrzebowaniu 125 911 gospodarstw domowych. Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii IKEA w Polsce osiągnęła niezależność energetyczną już w 2016 roku – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail.

IKEA-wycofuje-jednorazowe-plastiki.

Fotowoltaika

IKEA chce także zachęcać swoich klientów do korzystania z energii odnawialnej. W 2017 roku w ofercie IKEA w Polsce znalazły się kompleksowe instalacje fotowoltaiczne w przystępnej cenie dla gospodarstw domowych. Przy pięciu sklepach IKEA w Polsce działają punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Do 2020 roku takie ładowarki będą we wszystkich lokalizacjach. Również wzrost sprzedaży technologii LED w Polsce w roku finansowym 2017 był największy ze wszystkich rynków świata.
W IKEA myślimy długofalowo o społecznościach i środowisku, dlatego dążymy do gospodarki o obiegu zamkniętym w ramach naszego biznesu. Chcemy także inspirować naszych klientów do prowadzenia zrównoważonego życia na co dzień. Na platformie www.IKEA.pl/dlaPlanety udostępniamy praktyczny przewodnik „Niech żyje zrównoważony dom!”  o tym, jak żyć w bardziej świadomy, ekologiczny sposób. Oczywiście dbając przy tym o zdrowie i zasobność portfela – dodaje Katarzyna Dulko Gaszyna.
IKEA stale rozwija listę produktów, które pozwalają ludziom prowadzić bardziej zrównoważone życie w domu. Nową strategię People & Planet Positive można znaleźć pod linkiem: IKEA

Materiały prasowe i zdjęcia: IKEA

ZapiszZapisz

ZapiszZapiszZapiszZapisz

ZapiszZapisz

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here