Czarny Piątek – święto kupowania, wyprzedażowej gorączki oraz niezliczonych okazji cenowych. W dniu, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chce zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów.
W tym celu została stworzona specjalna kolekcja „PRZYDA SIĘ”, która przypomina o rzeczach leżących na naszych strychach, w piwnicach oraz w szafach. Odłożone i zapomniane, bo może „kiedyś się przydadzą”.

Kolekcja „PRZYDA SIĘ”

„DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”… brzmi znajomo? Tak IKEA promuję swoją, a właściwie naszą kolekcję IKEA „PRZYDA SIĘ”. Mamy ją we własnym domu – w garderobie, w komodzie czy w pawlaczu. Z okazji Black Friday IKEA przedstawia wirtualną serię prezentującą odłożone i zapomniane przez nas przedmioty. Wszystko po to, by inspirować do bardziej odpowiedzialnych oraz przemyślanych zakupów. Namawia oddawania nieużywanych dotąd artykułów tym, którzy ich potrzebują.

 

Daj rzeczom drugą szansę

IKEA przewrotnie, jak ma w zwyczaju, wychodzi naprzeciw trendom. Z okazji Black Friday zachęca do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie PRZYDA SIĘ w naszych domach. Czego faktycznie potrzebujemy? Możemy też dać rzeczom drugą szansę, np. poprzez naprawę, dodanie nowych elementów, przemalowanie na inny kolor. Nieużywane akcesoria można też przekazać tym, którzy chętnie je wykorzystają. Stąd pomysł na wirtualną serię IKEA, która nic nas nie kosztuje. Dlaczego? Bo każdy ma ją już w swoim domu. 

Zero Waste od IKEA

IKEA w projekcie „PRZYDA SIĘ”, nawiązując do ruchu Zero Waste lub No Waste. Zbiera szereg wskazówek od pokazujących, co zrobić, by zapomnianym przedmiotom podarować drugie życie lub zadbać o te ulubione. Celem IKEA jest zachęcenie klientów do korzystania jak najdłużej z rzeczy. Można nadawać im kolejne wcielenia, znajdować nowe zastosowania i przeznaczenia tak, by ograniczyć ich marnowanie oraz wyrzucanie. Takie drobne kroki to droga do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety przez każdego z nas. To szczególnie ważne teraz, kiedy skutki zmian klimatu są coraz bardziej dotkliwe.

IKEA tworzy produkty z materiałów z recyklingu

Już dziś w ofercie sklepów szwedzkiej sieci znajdziemy gros artykułów, do produkcji których wykorzystywane są materiały z recyklingu lub te, które w normalnych warunkach stają się odpadami. Przykładem są dywany TÅNUM, tkane ręcznie ze ścinków tekstylnych powstałych podczas produkcji pościeli. Kolejne to fronty kuchenne KUNGSBACKA wykonane z drewna z recyklingu oraz ponownie przetworzonych butelek PET. Co więcej, w sklepach na co dzień funkcjonują Działy Odzyskiwania Towaru i Kontroli Jakości. Zajmują się naprawianiem oraz przywracaniem do ponownej sprzedaży produktów pochodzących np. z ekspozycji czy zwrotów. Wyznaczyła sobie również nowe cele związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Zobowiązała się, że do 1 stycznia 2020 r. wycofa z asortymentu sklepów na całym świecie produkty plastikowe jednorazowego użytku, takie jak słomki, talerzyki czy sztućce. Dodatkowo począwszy od 2030 r. wszystkie produkty i opakowania produkować będzie z materiałów odnawialnych lub ponownie przetworzonych.

Więcej informacji o kolekcji „PRZYDA SIĘ” oraz rozwiązań na podarowanie domowym przedmiotom drugiej szansy znajduje się tu: IKEA na Black Friday.

Materiały prasowe i zdjęcia: IKEA

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here