Zmiany w arena DESIGN – Maria Jeglińska na stanowisku dyrektora kreatywnego

2409

Międzynarodowe Targi Poznańskie w dekadę zbudowały markę arena DESIGN jako najważniejszego w Polsce wydarzenia, które promuje innowacyjne wzornictwo oraz tworzy przestrzeń do współpracy między projektantami i producentami. – Dostrzegamy jednak zmieniającą się rzeczywistość i nowy format targów chcemy opracować wspólnie z panią Marią Jeglińską, której zaproponowaliśmy objęcie stanowiska dyrektora kreatywnego areny DESIGN – mówi Elżbieta Roeske, wiceprezes MTP.

arena design-Maria-Jeglińska_portret_fot.-Kasia-Bobula

arena DESIGN zadebiutowała na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w 2009 roku. Od początku wydarzenie koncentrowało się na potrzebie stworzenia przestrzeni do współpracy producenta i projektanta, a także promocji potencjału polskich twórców – także studentów kierunków artystycznych i technicznych – oraz prezentacji designerów światowego formatu. – Tegoroczna, jubileuszowa arena DESIGN pozwoliła nam zamknąć pewien etap. Podsumowaliśmy dziesięć dotychczasowych edycji i postanowiliśmy wprowadzić nową jakość – tłumaczy Małgorzata Czubak, dyrektor projektu arena DESIGN. – Działamy teraz w innych warunkach niż wtedy, gdy rozpoznawaliśmy i badaliśmy rynek, inaugurując projekt arena DESIGN.  Design stał się elementem niemal każdej dziedziny życia; wzrasta świadomość zarówno producentów, jak i konsumentów o potrzebie tworzenia produktów dostosowanych do dzisiejszego rynku: funkcjonalnych, ergonomicznych. Tak jak świat dynamicznie się rozwija i dostosowuje do potrzeb użytkowników, tak my chcemy udoskonalić nasz projekt – dlatego o pomoc w opracowaniu nowej formuły targów zwróciliśmy się do Marii Jeglińskiej – dodaje.

Świeże spojrzenie na projekt!

Maria Jeglińska, urodziła się w 1983 roku w Fontainebleau we Francji. W 2007 r. ukończyła wzornictwo przemysłowe na prestiżowej ECAL w Lozannie, gdzie uzyskała stypendium przyznawane przez fundację IKEA. Pracowała w uznanych biurach projektowych, m. in. u Konstantina Grcica, Alexandra Taylora i w Galerie kreo. W 2010 roku w Londynie założyła własne studio – Office for Design & Research (Biuro Projektowania i Badań). Jego działalność obejmuje wzornictwo przemysłowe (meble, oświetlenie, przedmioty użytkowe), projekty badawcze i wystawiennicze. Jej klienci to między innymi: Ligne Roset, Kvadrat, Actus, Vitra, 1882ltd, St. Etienne Design Biennale, London Design Festival, Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Brała udział w licznych wystawach w Polsce i zagranicą, m.in. w Centre Pompidou Metz, Villa Noailles, The Aram gallery, Barbican Art Gallery i Triennale di Milano. W 2012 roku była kuratorką wystawy “Punkty Widzenia / Punkty Siedzenia” pokazanej w ramach programu głównego Łódz Design Festival. W 2016 roku była współkuratorką i projektantką polskiego pawilonu na London Design Biennale. – Od kilku lat jestem uczestniczką areny DESIGN. Dotąd odpowiadałam za aranżację przestrzeni wydarzenia oraz byłam jurorem w konkursie TOP DESIGN award. W nowej roli zakres obowiązków jest znacznie większy. To spore wyzwanie nadać nową jakość wydarzeniu, które ma już tak ugruntowaną markę na polskim rynku. Wierzę, że zaproponowany kierunek zmian spotka się ze zrozumieniem środowiska projektowego i  zwiedzających – mówi Maria Jeglińska, dyrektor kreatywna areny DESIGN.