Konkurs Mazda Design 2018 reVISION- to konkurs dla projektantów, na którego przeznaczona jest pula nagród o wartości 35 tysięcy złotych. Konkurs rozpoczął się jeszcze 5 marca 2018 roku, a termin nadsyłania prac mija 1 maja 2018 roku. Ideą konkursu jest połączenie tradycyjności z innowacyjnością, stąd znak, który symbolizuje nieskończoność.

Konkurs Mazda Design 2018

Źródło: mazdadesign

Konkurs Mazda Design 2018 reVISION

Tegoroczna edycja konkursu jest organizowana pod hasłem “reVISION” i koncentruje się na osobistym pojeździe jako środku transportu, obiekcie architektonicznym, czyli garażu dla pojazdu Mazda Vision Coupe, oraz znaku graficznym. To już dziewiąta edycja tego konkursu skierowanego do studentów studiów artystycznych, technicznych i projektowych.

reVISION ma być ponownym spojrzeniem w przeszłość, aby zbudować wyjątkową przyszłość. Należy pokłonić się głębiej nad historycznym i współczesnym designem oraz poszukać znaczeń, które warto wykorzystać opierając się o nowatorską metodę tworzenia. Liczy się kreatywność i innowacyjność projektu, pomysłowość i oryginalność ujęcia tematu oraz ogólna estetyka i wrażliwość na piękno. Oczywiście całość projektu musi nawiązywać do zasad KODO. Zadaniem uczestników konkursu Mazda Design 2018 jest stworzenie oryginalnej pracy opartnej o wybraną jedną z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń, Znak.

5_Konkurs_Mazda_Design_2018

Źródło: Łódź Design Festival

6_Konkurs_Mazda_Design_2018

Źródło: Łódź Design Festival

Człowiek

W kategori człowiek należy pochylić się nad człowiekiem jako istotą żywą. A więc należy skupić się przede wszystkim na jego potrzebach i na tym, co sprawi, że przemieszczanie się środkiem transportu, czyli pojazdem osobistym stanie się dla niego wygodne i przyjemne, a zarazem pełne poczucia estetyki i piękna. Oprócz zaspokojenia potrzeb człowieka, całość projektu musi opierać się również o stylistykę KODO, a w konstrukcji łączyć ze sobą naturalne a zarazem nowoczesne materiały konstrukcyjne.

Przestrzeń

Kategoria Przestrzeń dotyczy zaprojektowania garażu jako przestrzeni miejskiej łączącej tradycyjność z nowocześnością i wyjątkową funkcjonalnością dla pojazdu Mazda VISION COUPE. Mazda VISION COUPE to samochód bardzo klasyczny,ale jednocześnie futurystyczny w swoim wyglądzie. Zaprojektowany w sposób minimalistyczny z pełną prostotą i wyjątkowym wyczuciem piękna.

Znak

Ostatnią kategorią, w której mogą wykazać się uczestnicy konkursu jest kategoria ZNAK. W tym segmencie nalezy stworzyć logotyp, czyli znak promocyjny lub plakat, który będzie promować ideę przedmiotu hand made. Znak ma stanowić certyfikat, którym będą oznaczane przedmioty ręcznie tworzone o autorskim charakterze, z kolei plakat musi nawiązywać do intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii i idei odradzania się rzemiosła.

2._Konkurs_Mazda_Design_2018

Źródło: mazdadesign

4_Konkurs_Mazda_Design_2018.

Źródło: Łódź Design Festival

W tegorocznej edycji w Jury zasiądzie: dyrektor centrum designu Mazdy- Kevin Rice, jedna z polskich znanych projektantek- Maja Ganszyniec, redaktor magazynu “Czas na wnętrze”- Anna Grużewska, zwycięzca międzynarodowych konkursów architektonicznych- Maciej Jakub Zawadzki oraz specjalista od identyfikacji wizualnej- Edgar Bąk.

1_Konkurs_Mazda_Design_2018.

Źródło: mazdadesign

Ogłoszenie wyników konkursu Mazda Design 2018 nastąpi 19 maja 2018 roku

podczas Łódź Design Festival.

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here