Już szósty rok z rzędu IKEA prezentuje serię SAGOSKATT, która jest rezultatem corocznej kampanii społecznej marki „Zabawa to poważna sprawa”. Grupa kreatywnych małych projektantów przelała wyobrażenie swojego pluszowego przyjaciela na papier. Na podstawie rysunków powstały prawdziwe pluszaki, które weszły w skład limitowanej kolekcji. Seria SAGOSKATT jest dostępna w sklepach IKEA od 28 października bieżącego roku.
Kolekcja SAGOSKATT
To urocza kolekcja pluszaków zaprojektowanych przez małych artystów. Jest efektem kampanii IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Projekt ma na celu podniesienie świadomości na temat prawa dziecka do zabawy, jej znaczenia i korzyści, jakie za sobą niesie. Dzięki niej najmłodsi uczą się, rosną i rozwijają, a dom może stać się do tego najlepszym miejscem.
SAGOSKATT 2018
W zeszłorocznym konkursie rysunkowym wzięło udział aż 87 000 autorów z 50 krajów w tym ponad 2100 z Polski. A więc sześcioro zwycięzców zaprojektowało kreatywną i wesołą drużynę: ogórka, czerwonego robota, malutką tęczę w skarpetkach, małego potwora, żyrafę oraz myszkę z balonami.
Rozwijająca zabawa razem z IKEA
Kolekcja SAGOSKATT nie tylko zachęca do rozwijania wyobraźni i kreatywności, ale również wspiera działania na rzecz przyszłości. Mali twórcy, projektując swoje zabawki, pomagają jednocześnie innym dzieciom. W Polsce całkowity dochód ze sprzedaży serii zostanie po raz kolejny przekazany na granty z przeznaczeniem na inicjatywy proekologiczne w konkursie, który zostanie ogłoszony już wkrótce dla lokalnych organizacji.
W listopadzie 2019 r. rusza kolejna edycja konkursu rysunkowego dla dzieci na nowe projekty zabawek SAGOSKATT. Dlatego każdy rysunek ma znów szansę stać się prawdziwym pluszakiem. Akcja będzie trwała od 4 do 24 listopada br. Wytypowanych zostanie 15 laureatów lokalnych, których prace wezmą udział w międzynarodowym finale, gdzie wyłonionych zostanie 6 zwycięzców.
W trakcie trwania kampanii „Zabawa to poważna sprawa” w sklepach IKEA będą miały miejsce różne aktywności dla najmłodszych. W kilku sklepach powstaną między innymi Eko–studia MÅLA, przestrzenie gdzie mali artyści będą mogli wyrazić swoją kreatywność, używając kartonów i innych surowców, które przeważnie są wyrzucane. Chwile dla „Małego ja”, to natomiast strefy, gdzie dzieci będą mogły się bawić i testować asortyment IKEA.
Źródło: materiały prasowe, IKEA
Takie pluszaki są bomba… Jak widzę czasami co moja córka rysuje, to po prostu jedno słowo się nasuwa na usta.. słodziak (nie ten z marketu)… A widzieć takie maskotki wykonane w trój wymiarze – po prostu bomba.
Prawda, to bardzo urocza inicjatywa 🙂
[…] konkursie rysunkowym i zaprojektowania swojego wymarzonego pluszaka. To już olejna edycja kolekcji IKEA SAGOSKATT. Tym razem zgłoszono ponad 66 tysięcy prac konkursowych, spośród których zostało wybranych […]