14 stycznia 2019 roku zaczynają się międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz imm cologne. Potrwają do 20 stycznia. Z nowym rokiem nowym krokiem, więc i my jedziemy do Kolonii, by zrobić przegląd rynkowych nowości. Na celowniku mamy także polskie marki.
Ostrzymy sobie zęby na wystąpienia wielu zagranicznych ekspertów, designerów i projektantów. M.in. Cristian Zuzunaga (Hiszpania), Marie Christine Dorner (Francja), Daniel Rybakken (Norwegia) i Eero Koivisto (Szwecja) opowiedzą o designie, oświetleniu, wykorzystaniu przestrzeni oraz funkcji w aranżacji wnętrz. Karl Johan Bertilsson (Szwecja) opowie o najnowszych trendach kolorystycznych, a Morten Skjærpe Knarrum (Norwegia) przyjrzy się skandynawskiemu designowi z perspektywy jego rodzinnego kraju. Zapowiada się bardzo ciekawie.
Polskie marki, które musimy zobaczyć w Kolonii
Jedziemy do Kolonii z jeszcze jednym celem. Chcemy zobaczyć, jak polskie marki prezentują się na tle międzynarodowej konkurencji. To jest są nasze typy i mamy nadzieję, że poczujemy dumę!
366 Concept
Ta polska marka pisze o sobie, że rok 1962 był tym, w którym wszystko się zaczęło. Nazwa nie jest przypadkowa, gdyż pochodzi od jej pierwszego projektu i zarazem jednego z największych przebojów polskiego wzornictwa: fotela nr 366 Józefa Chierowskiego z 1962 roku. Ta ikona designu w swojej współczesnej odsłonie została przyjęta do London Design Museum. Marka przywróciła blask słynnemu modelowi fotela 366, ale też innym klasykom z lat. 60.
Aliticon
Polskie marki jeszcze nie raz nas zaskoczą. Aliticon to bardzo nowoczesna marka, która projektuje meble do publicznych wnętrz: hoteli, restauracji, barów i kawiarni. Tworzy produkty, które mają swój własny styl i charakter. Wśród naszych kolekcji zawsze można znaleźć coś nowego i niezwykłego. Aliticon przywiązuje ogromną wagę do ergonomii, pamiętając o wszystkich możliwych scenariuszach korzystania z naszych mebli w codziennym życiu. Stara się tworzyć nie tylko piękny design, ale także prawdziwe wrażenia użytkownika.
Edyta Barańska Design
Edyta Barańska i jej studio zasłynęli głównie instalacją świetlną „Sea Flowers” ze szkła artystycznego i światłowodów w hotelu Hilton w Gdańsku. Ten projekt to jedna z największych na świecie szklanych instalacji świetlnych z zastosowaniem ponad 22 000 elementów ze szkła artystycznego, 9 kilometrów światłowodów, ważąca ponad 1,5 tony, mierząca około 15 m długości. Projekt wygląda zupełnie inaczej w ciągu dnia i w nocy.
PUFF-BUFF
Marka PUFF-BUFF została założona w 2004 roku w Warszawie przez Annę Siedlecką (projektantkę) i Radka Achramowicza (architekta). Od początku lampy PUFF-BUFF wykonywane są ręcznie, wyłącznie w Polsce, przy współpracy z lokalnymi producentami. Powstają z wysokiej jakości materiałów i komponentów, z wielką starannością na każdym etapie produkcji. Głównym przedmiotem zainteresowania PUFF-BUFF jest efemeryczna natura światła, przezroczystość, lekkość. Marka wykorzystuje powietrze jako materiał budulcowy w większości lamp. Powietrze pochwycone w cienką i elastyczną membranę ma niezwykłą odporność.
TABANDA
Siłą napędową marki TABANDA jest chęć zgłębienia potencjału tworzywa. Drewniana sklejka – wizytówka TABANDY – poddawana jest ręcznej obróbce, dzięki czemu produkcja nabiera osobistego charakteru.
take me HOME
Polskie marki dają radę. take me HOME to polska marka oferująca pięknie zaprojektowane, nowoczesne, charyzmatyczne meble. Łączą w sobie piękno naturalnego drewna dębowego z nowoczesną stalową konstrukcją. To prawdziwa życiowa i dynamiczna teraźniejszość, z innowacyjną przyszłością wyłaniającą się na horyzoncie. Wszystkie produkty marki wytwarzane są ręcznie.
Po powrocie z targów obiecujemy relację bogato okraszoną zdjęciami!