W październiku w Centrum EXPO XXI w Warszawie odbędzie się MOOD CONCEPT 2018, podczas którego wystąpi dyrektor artystyczny marki Kartell.
Wydarzenie, któremu przyświeca idea „100% original design” będzie prezentacją wzornictwa najlepszych marek i projektantów.
Dyrektor artystyczny Kartell gwiazdą wydarzenia
Organizatorzy chcą zainicjować szeroką dyskusję na temat świadomej konsumpcji i kwestii praw autorskich w świecie designu. Pierwszy dzień targów uświetni wystąpienie dyrektora artystycznego słynnej marki Kartell – Ferruccio Lavianiego. Spotkanie z bezkompromisowym Włochem będzie źródłem wielu inspiracji i bezprecedensową okazją do rewizji własnych poglądów na temat kreatywności w projektowaniu.
Ferruccio Laviani
Na zakończenie pierwszego dnia MOOD CONCEPT 2018 organizatorzy zapowiadają nie lada gratkę. Przed publicznością zgromadzoną w warszawskim EXPO XXI wystąpi charyzmatyczny Włoch Ferruccio Laviani. Urodzony w 1960 roku Laviani wykształcenie zdobywał w Istituto Professionale Internazionale per l’Artigianato Liutarioe del Legno di Cremona, gdzie otrzymał dyplom w 1978 roku. Dalszą edukację kontynuował na wydziale architektury w Mediolanie, z którego trafił pod skrzydła Ettore Sottsassa – jednego z założycieli rewolucyjnej grupy Memphis. W 1991 postanowił założyć własne studio w Mediolanie. W jego stylu wciąż można doszukać się reminiscencji pracy z awangardowymi kolegami – pragnienia, by odważne, „popowe” formy odczarowywały szarą rzeczywistość.
Odważne formy, kolor i zabawa
Laviani skupia się głównie na projektowaniu produktu – oświetlenia, mebli. W świadomości masowej publiczności zaistniał m.in. barokową lampą Bourgie dla marki Kartell, która świetnie oddaje styl pracy projektanta – przekraczanie konwencji i poszukiwanie nowych definicji przedmiotów i piękna. Designer kocha kolor, zabawę tworzywem i odważne formy; nie ucieka od humoru, ironii, a czasem także poetyckości.
Projekty światowych marek
Od 1991 roku Laviani pełni funkcję dyrektora artystycznego marki Kartell, którą wcześniej pełnił w markach takich jak Flos. De Padova, Foscarini, Moroso, Society (Limonta), Emmemobili. Zajmuje się także projektowaniem przestrzeni komercyjnych oraz prywatnych mieszkań i rezydencji, a także realizuje projekty dla światowych marek takich jak Cassina, Dolce e Gabbana, Dada – Molteni & C., Barovier & Toso, Piper- Heidsieck, Missoni, Citroen, Hansgrohe, Martini e Rossi, Swarovski, Veuve Cliquot, Moët Hennessy, Marazzi Group, La Rinascente, MisuraEmme, Piombo, Ermenegildo Zegna, Paula Cademartori, Renault, Zuhair Murad, Haworth, Emilio Pucci, Zara, Habitat, Society (Limonta), Pasticceria Cova, Samsung.
Materiały prasowe i zdjęcia: mood concept