Antyterrorystyczna ławka wydrukowana na drukarce 3D

0
291

Stanęliśmy w obliczu wielu wydarzeń terrorystycznych w dużych miastach, w których auta terrorystów wjeżdżały w tłumy pieszych. Jak ochronić przestrzeń miejską i ludzi przed takimi atakami? Otóż nowojorski projektant Joe Doucet zaprojektował ławkę, która potrafi zdziałać cuda!

Antyterrorystyczna ławka wydrukowana na drukarce 3D

Joe Doucet wydrukował w 3D ławkę z betonu, która działa również jako bariera chroniąca przestrzenie publiczne przed atakami terrorystycznymi prowadzonymi przez pojazdy. Konstrukcja Douceta obejmuje stos betonowych ławek, z których każda waży ponad tonę. Ławki łączą się ze sobą za pomocą stalowych prętów. Gdy w masywne fotele uderza pojazd, pozostają wciąż połączone i ślizgają się po dyskach, tworząc barierę.

ławka antyterrorystyczna w Nowym Jorku

Antyterrorystyczna ławka Rely, która została zbudowana na Times Square na tegoroczny festiwal NYCxDesign, ma być „dyskretną” alternatywą dla ochrony terenów dla pieszych przed atakami pojazdów przez terrorystów oraz wypadkami samochodowymi.

Nowatorska technika wytwarzania

Aby wyprodukować ławkę Rely, Doucet nawiązał współpracę z UrbaStyle, producentem betonowych mebli ulicznych. Wspólnie pracowali nad stworzeniem systemu, który w 3D drukuje ławki z ekstruzją. To technika, dzięki której materiał wtłaczany jest przez dyszę sterowaną komputerowo. Taką technikę zwykle stosuje się w kontekście włókien z tworzywa sztucznego i nigdy nie była stosowana do betonu.

ławka antyterrorystyczna z betonu wydrukowana w technice 3D

Technika wytwarzania jest wyjątkowo nowatorska. Każdy komponent jest cyfrowo wytłaczany w całkowicie cyfrowym procesie produkcyjnym, który nigdy wcześniej nie był stosowany w betonie. Ławki mają trójkątny profil, dzięki czemu można je łatwo układać w „nieskończone” konfiguracje. Metody drukowania zaś pozostawiają prążkowane oznaczenia na powierzchni.

Kim jest Joe Doucet?

Doucet jest współczesnym projektantem, który proponuje rozwiązania mające na celu powstrzymanie terrorystów po serii ataków na pieszych wykorzystujących pojazdy, w tym na Manhattanie w 2017 r.

Źródło: Dezeen.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here