Ruszyła trzecia już edycja kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”.
Zabawa to poważna sprawa
Firma od lat działa na rzecz zapewnienia dzieciom z całego świata prawa do rozwoju. Wiemy, że zabawa edukuje, pozwala prawidłowo dojrzewać i daje poczucie szczęścia. Tym razem włącza się również w listopadowe obchody Globalnego Miesiąca Zabawy. By jeszcze bardziej umilić te wyjątkowe dla najmłodszych (i tych nieco starszych) momenty, od października w sklepach IKEA dostępna jest limitowana kolekcja IKEA LUSTIGT, stworzona we współpracy z wyjątkowymi projektantami i… dziećmi.
Dla dzieci na całym Świecie
IKEA od lat prowadzi działania na rzecz rozwoju i lepszego życia wszystkich dzieci na całym świecie. Szczególnie skupia się na społecznościach dotkniętych wykluczeniem, biedą, klęskami żywiołowymi i konfliktami zbrojnymi. Wyjątkowa kampania „Zabawa to poważna sprawa” jest jednym z nich. Jej aktualna trzecia edycja koncentruje się na promowaniu oraz zapewnieniu praw najmłodszych do rozwoju, angażując do tego klientów IKEA. Zabawa to nauka na całe życie oraz podstawowa i niezbędna dla dobrego samopoczucia potrzeba każdego dziecka. Niestety, wielu pozbawiono tej szansy. Tylko w zeszłym roku IKEA Foundation przekazała 144 milionów euro 74 organizacjom partnerskim w 41 krajach. Sześć organizacji partnerskich, z którymi IKEA współpracuje przy realizacji tej kampanii na rzecz rozwoju dzieci, to: Handicap International, Room to Read, Save the Children, Special Olympics, War Child oraz UNICEF.
W IKEA dążymy do tego, by każde dziecko na świecie mogło się bawić i rozwijać stosownie do wieku oraz miało zapewniony dostęp do edukacji. Zabawa to coś więcej niż przyjemny moment. To nauka, jak współpracować, dbać o siebie i innych – dzięki niej stajemy się silniejsi i bardziej twórczy. Zabawa poszerza nasze horyzonty. Programy społeczne IKEA Foundation, ale też nasze lokalne, zwracają uwagę na wartość w edukacji ekologicznej
i zaangażowaniu od najmłodszych lat – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, IKEA Retail w Polsce.
Koalicja Prawdziwej Zabawy
Aby jeszcze bardziej wzmocnić przekaz o tym, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dzieci, IKEA połączyła siły z Lego Foundation, markami Persil i OMO nalężącymi do Unilever oraz National Geographic, zawiązując Koalicję Prawdziwej Zabawy (Real Play Coalition). Cztery organizacje, dostrzegając olbrzymią wartość zabawy, wspólnie zobowiązały się do podjęcia działań na rzecz jej promowania i wspierania, aby w ten sposób dawać dzieciom możliwość rozwoju oraz nauki. Listopad 2018 r. został ogłoszony Globalnym Miesiącem Zabawy (Global Month of Play), w trakcie którego członkowie Koalicji podejmują różnorodne aktywności, aby angażować najmłodszych i zachęcać je do zabawy w każdym aspekcie ich życia – w domu, szkole oraz społecznościach. Długofalowym celem jest dotarcie do 3 milionów dzieci w ponad 116 krajach. IKEA włącza się w te działania właśnie poprzez realizowaną w każdym sklepie kampanię społeczną „Zabawa to poważna sprawa”. Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.realplaycoalition.com/
Zabawa jest ważna
Zabawa jest „paliwem rakietowym” rozwoju człowieka. Pomaga dzieciom zrozumieć świat i ich miejsce w nim. Jednak mimo pierwotnego znaczenia zabawy w podróży, jaką jest rozwój każdego dziecka, jest ona zagrożona. Globalizacja, szybka urbanizacja oraz rozwój sztucznej inteligencji zmieniają sposób, w jaki myślimy, żyjemy, pracujemy… i bawimy się. Zmiany te przynoszą znaczne korzyści, ale także powodują zakłócenia, niepokój
i niepewność co do przyszłości, jaka jest przed nami – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Jesper Brodin – Dyrektor generalny Grupy Ingka, Kees Kruythoff – Prezes Home Care Unilever, John Goodwin – Dyrektor generalny The LEGO Foundation i Gary Knell – Prezes National Geographic Partners.
IKEA LUSTIGT
Przekonanie, że zabawa przyczynia się do lepszego codziennego życia, zawsze jest punktem wyjścia przy tworzeniu wszystkich kolekcji IKEA dla najmłodszych. Nie inaczej było w przypadku serii LUSTIGT, będącej zaproszeniem rodziców i ich pociech do kreatywnego spędzania czasu razem. Kolekcja zawiera produkty, które nie tylko sprawią dzieciom mnóstwo frajdy. Pomogą też w ich rozwoju. Są to zarówno spokojne gry wymagające skupienia, jak i energetyczne zabawy.
Asortyment IKEA powiększy się m.in. o puzzle. To dzięki nim u dzieci rozwija się logiczne myślenie oraz motoryka dłoni i o rzutki. Trafianie do celu uczy koordynacji ruchowej. Małym artystom przypadną do gustu 10-metrowa rolka papieru do kolorowania, zestaw do tkania czy wałki do malowania. Zaś przyszli sportowcy nie rozstaną się ze skakanką
z diodami LED, które zapalają się podczas ruchu. W serii znajdą się także mniejsze elementy wyposażenia domu, jak półka ścienna oraz pojemnik do przechowywania. Wszystkie artykuły to bezpieczne produkty wysokiej jakości, wykonane z materiałów trwałych lub łatwo poddających się recyklingowi.
Seria LUSTIGT dostępna jest od października br. we wszystkich sklepach IKEA
w Polsce. Seria jest długoterminowa, co oznacza, że wchodzące w jej skład produkty będą obecne w sklepach co najmniej przez sześć miesięcy. Szczegóły na temat nowych produktów znajdują się w ilustrowanych materiałach prasowych.
Źródło: Materiały prasowe IKEA