Jednym z gości honorowych Warsaw Home 2017 był Pierre Frey – wnuk założyciela kultowej firmy, uosabiającej francuski styl oraz zamiłowanie do eleganckich tkanin, tapet i dodatków. To była znakomita okazja, by poznać tę popularną i cenioną nad Wisłą markę i dowiedzieć się jakie dekoratorskie trendy królują w Paryżu.
Tradycyjne francuskie tkaniny, tapety, dywany, chodniki, meble i akcesoria wnętrzarskie projektowane i produkowane są przez rodzinną firmę Frey’ów od niemal 100 lat. Założone przez Pierre`a Frey`a w 1935 roku przedsiębiorstwo, dziś kierowane jest przez jego syna Patricka oraz wnuków: Pierre`a, Vincenta i Matthieu. Rodzina Frey nie tylko zarządza, ale także angażuje się czynnie we wszystkie dziedziny działalności marki – od projektowania produktów, po ich sprzedaż.
Pierre Frey to marka, którą cały świat kojarzy z francuskim „art de vivre”. Wystarczy wspomnieć, że marka podejmuje się projektów realizowanych dla Luwru, a część jedwabnych tapet nadal jest ręcznie malowana. Dowodem na jej prestiż jest też członkowstwo w Comite Colbert – organizacji zrzeszającej francuskich producentów dóbr luksusowych oraz instytucje kulturalne promujące i dokumentujące ich dorobek.
Ale pól, na których działa przedsiębiorstwo jest znacznie więcej. Pierre Frey nie sposób zaszufladkować. Mimo pietyzmu, z którym tworzą swoje tkaniny i tapety, członkowie rodziny Freyów nie boją się odważnych kolaboracji z markami i artystami z kompletnie innych branż – mody, meblarstwa, sztuki użytkowej… Warto tu wspomnieć wspólne prace z takimi sławami jak: Toxic, Ugo Gattoni, J.Crew, Marin Montagut, Pierre Gonalons.