Site icon Polisz Design

Zabawa to poważna sprawa, czyli dziecięce projekty dla IKEA

Od pięciu lat dzieci z całego świata biorą udział w akcji IKEA i rysują pluszaka marzeń w ramach kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Laureatami dwukrotnie byli mali Polacy! W tym roku do konkursu zgłoszono aż 87 tysięcy niesamowitych rysunków. Sześć zwycięskich prac dzieci pochodzących z Niemiec, Cypru, Hiszpanii, Grecji, Hongkongu oraz Jordanii posłuży jako inspiracja do stworzenia limitowanej kolekcji zabawek SAGOSKATT 2019. Na jesieni tego roku pojawi się ona w sklepach IKEA na całym świecie. 

Zabawa to poważna sprawa

„Zabawa to poważna sprawa” to międzynarodowa kampania społeczna IKEA. Jej celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, nauki i rozwoju. Nieodłącznym elementem akcji jest kolekcja maskotek SAGOSKATT, tworzona we współpracy z dziećmi
z całego świata, także z Polski. Co rok jury, kierując się oryginalnością pomysłu i unikalną kreatywnością małych twórców, wybiera kilku zwycięzców. Na podstawie ich rysunków powstają następnie prawdziwe pluszaki. Warto dodać, że laureatami wyjątkowego konkursu dwukrotnie byli mali Polacy. Rok temu 8-letnia Natalia urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę. Z kolei dwa lata temu serca jury skradł pająk stworzony przez 9-letniego Huberta. Polskie dzieciaki pokazały więc, że potrafią!

Kolekcja SAGOSKATT 2019 – mali zwycięzcy

Jak co roku jury czekało ciężkie zadanie. Wybór tych najlepszych rysunków spośród tak dużej ilości niesamowitych, uroczych i kreatywnych prac to nie lada wyzwanie! Dokonując selekcji, jury koncentruje się zazwyczaj na unikatowości projektu. Docenia także korzyści, jakie przyniesie dzieciom maskotka oraz ocenia możliwości jej produkcji.

Wybrane rysunki staną się teraz częścią tegorocznej kolekcji zabawek SAGOSKATT 2019. W tym roku w sklepach IKEA zachwycą nas więc przyjazny robot, uśmiechnięty zielony stwór, żyrafa z kolorowym ogonem, niebieski potwór, tęcza w… skarpetkach i mysz niosąca niespodzianki.

Więcej informacji o kampanii „Zabawa to poważna sprawa” można znaleźć na stronie zabawymoc.pl.

Źródło zdjęć: IKEA

Exit mobile version