Zaprojektowane przez dzieci dla dzieci
Już czwarty rok z rzędu IKEA zorganizowała konkurs rysunkowy i zaprosiła dzieci z całego świata do narysowania pluszaka swoich marzeń. Pięć najbardziej wyjątkowych prac miało następnie zostać przekształconych w prawdziwe zabawki, które weszłyby w skład limitowanej kolekcji IKEA SAGOSKATT. Odpowiedź była oszałamiająca – napłynęło ponad 87 000 małych dzieł sztuki.
Ostatecznie nasze jury wyłoniło pięcioro zwycięzców. Ich rysunki przedstawiają różowego jednorożca żyjącego w chmurach, tęczowego rekina podróżującego przez morza i oceany, figlarnego niebieskiego potwora o imieniu Potwór, jeżodinozaura połączenie jeża, dinozaura i potwora, uwielbiającego owoce tropikalne oraz nakrapianą foczkę. Foczka najbardziej lubi bawić się ze swoimi najlepszymi przyjaciółmi – rybami. To właśnie foczka została zaprojektowana przez Natalię z Warszawy.
„Możliwość zobaczenia wszystkich rysunków i wybór tych pięciu zwycięskich to była niesamowita frajda, ale jednocześnie bardzo trudne zadanie! Otrzymaliśmy mnóstwo fantastycznych zgłoszeń. W tym roku wśród nadesłanych prac znalazło się sporo jednorożców i potworów oraz wiele tęczowych stworków. Ale także sowy i pingwiny”, mówi Bodil Fritjofsson, Specjalistka ds. rozwoju produktu w IKEA dla Dzieci.
IKEA SAGOSKATT wszystko trafia na lokalny cel społeczny
SAGOSKATT to nie tylko kolekcja uroczych i rozkosznych pluszaków – służy ona znacznie ważniejszym celom. W ramach kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa” IKEA przekazuje całkowity dochód ze sprzedaży serii IKEA SAGOSKATT na całym świecie lokalnym organizacjom charytatywnym wspierającym prawa dzieci do zabawy i rozwoju. To wyjątkowa inicjatywa, w której to dzieci pomagają innym dzieciom.
IKEA w Polsce wspiera lokalnie
Baw się psotnie, podaruj dwukrotnie Uzupełnieniem kampanii są lokalne inicjatywy prowadzone bezpośrednio przez sklepy IKEA w Polsce. Kontynuowana jest wieloletnia akcja polegająca na zbieraniu pluszaków i zabawek IKEA przy wyjściu ze sklepu na rzecz lokalnej organizacji. Zajmuje się ona niesieniem pomocy dzieciom. Każdy sklep współpracuje z innym beneficjentem lokalnym.
Program grantowy
Dodatkowym działaniem IKEA jest konkurs grantowy dla organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów, które na co dzień wspierają dzieci i młodzież zagrożone wykluczeniem społecznym. W tegorocznej, drugiej jego edycji kluczowe jest zaangażowanie organizacji w edukację ekologiczną skupioną w szczególności na temacie zmiany klimatu. Cały dochód ze sprzedaży kolekcji IKEA SAGOSKATT zostanie przekazany na potrzeby grantobiorców.
Zabawa to poważna sprawa
Zabawa jest niezbędna. Nie tylko dla dzieci, ale dla nas wszystkich. To podstawowa potrzeba, a nie luksus, dzięki której budujemy relacje, tworzymy, odpoczywamy, ładujemy akumulatory, odrywamy się od rzeczywistości. Odkrywamy również świat i naszą kreatywność. Dlatego w ciągu 9 tygodni trwania naszej kampanii Zabawa to poważna sprawa, wybrane sklepy IKEA staną się świetnymi miejscami do zabawy. Chcemy przypomnieć, jak łatwo można się bawić i jak udział w prostych aktywnościach sprawia, że codzienne życie w domu staje się lepsze.