Od maja w sklepach IKEA dostępna będzie limitowana, krótkoterminowa (obecna w sklepach 9 tygodni lub krócej) seria SPÄNST. Zaprojektowana we współpracy z artystami: Chris Stamp i Maja Ganszyniec – kolekcja pokazuje, jak urządzić współczesne miejskie gniazda dla tych, którzy w zaciszu czterech kątów chcą eksponować swoje pasje. Zainspirowana ulicznym stylem seria obejmuje produkty pełne mocnego wyrazu, takie jak szafa na ubrania wykonana z materiałowej siatki, przezroczyste pojemniki na buty, pierwsza w historii IKEA deskorolka czy obręcz i piłka do koszykówki!
Pokaż swój styl życia
Dla wielu z nas dom jest przedłużeniem tego, kim jesteśmy i sposobu, w jaki żyjemy. Nie chcemy jedynie przechowywać w nim rzeczy, które odzwierciedlają naszą osobowość – chcemy je wyeksponować, by cieszyły nasze oczy i pokazać je światu. Zainspirowana ulicznym stylem limitowana kolekcja SPÄNST pokazuje, jak urządzić współczesne miejskie gniazda dla aktywnych. Zaprojektowana we współpracy z Chrisem Stampem, mieszkającym w Los Angeles projektantem mody i dyrektorem kreatywnym Stampd, kolekcja SPÄNST inspiruje. Inspiruje przede wszystkim do organizacji oraz ekspozycji naszych ulubionych i najcenniejszych przedmiotów. Niezależnie od tego, czy chodzi o deskorolkę, kurtkę, którą można uznać za dzieło sztuki, czy też buty, które wyglądają lepiej po każdym dniu noszenia, kolekcja ta jest sposobem na podkreślenie swojego stylu życia. Pokaż go w zaciszu czterech ścian z taką samą dozą kunsztu, artyzmu i dumy, co na zewnątrz.
„Moda i meble to dwa różne światy, ale w obu przypadkach mamy do czynienia z podobnym procesem twórczym. We wzornictwie, niezależnie od środka wyrazu, chodzi zawsze o znalezienie odpowiedniego rozwiązania dla konkretnego wyzwania”. – Chris Stamp
Chris Stamp
Moda i sztuka istnieją w życiu Chrisa od wczesnego dzieciństwa. Dorastając, był zainspirowany ciężką pracą matki, która projektowała torebki i prowadziła małą firmę w Aspen, Kolorado. Wiedział, że kreatywność pozwoli mu osiągnąć sukces. Podczas studiów na kierunku projektowania graficznego, jeden z jego profesorów zachęcił go do rozwijania się w biznesie i stania się przedsiębiorcą. Mając już wtedy mocne zaplecze w dziedzinie sztuki i wzornictwa, Chris postanowił poszerzyć swoje horyzonty oraz skupić się na czymś innym. Ukończył kierunek biznesowy, co dało mu odpowiednie narzędzia do wykreowania własnej marki.
Podczas projektu dyplomowego w Cal Poly San Luis Obispo, Chris
stworzył biznesplan dla spersonalizowanej marki obuwia. Działalność, początkowo oparta jedynie na obuwiu, stopniowo rozwinęła się w Stampd – lifestylową markę z zachodniego wybrzeża „Avant-street”. Założona w 2011 roku, firma Stampd znana jest ze swojej wyjątkowej dbałości o detale, a także wzornictwa, które uosabia dzisiejszą kulturę młodzieżową. Łączy ona minimalistyczną estetykę z wysoką jakością. Obecnie, z wciąż powiększającym się zespołem, Stampd posiada własny flagowy sklep w sercu Los Angeles, sprzedając swoje linie ubrań i akcesoriów na całym świecie.
Maja Ganszyniec
Punktem wyjścia dla kolekcji SPÄNST była analiza zmian i potrzeb współczesnych domów młodych ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem aktywnego, miejskiego stylu życia. Wiele artykułów z tej kolekcji zaprojektowała Maja Ganszyniec. Maja, absolwentka londyńskiej
Royal College of Art, prowadzi swoje studio w Warszawie i od 2014 roku blisko współpracuje z IKEA. Członkowie zespołu spotkali się po raz pierwszy w Nowym Jorku i ze zdziwieniem odkryli, że wiele ich początkowych pomysłów było podobnych. Między innymi inteligentne materiały czy monochromatyczne kolory z graficznymi elementami. Ich inspiracją były branża sportowa i świadomi konsumenci. Ludzie, których interesuje nie tylko to, co mają na sobie, ale także jak kolekcjonować i wyróżniać szczególne przedmioty, upiększając swoje otoczenie. Wśród produktów z tej kolekcji znalazły się: szafa na ubrania wykonana z siateczkowego materiału, przezroczyste pojemniki na buty oraz stojak, na którym można wyeksponować deskorolki lub buty.
„Myślę, że udało nam się stworzyć naprawdę fajne rzeczy w świetnych cenach. Ciekawie było na nowo definiować, czym są produkty IKEA i zaproponować coś, czego dotąd jeszcze nie było”. – Maja Ganszyniec
Materiały prasowe: IKEA
ZapiszZapisz
ZapiszZapisz