Już po raz czwarty IKEA zaprosiła dzieci z całego świata do stworzenia pluszaka marzeń w ramach kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Spośród 87 tys. nadesłanych prac wybranych zostało tylko 5, w tym propozycja z Polski. Natalia z Warszawy urzekła komisję swoim projektem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę. Zwycięskie rysunki posłużą jako inspiracja do stworzenia limitowanej serii zabawek SAGOSKATT, która już w 2018 roku pojawi się w sklepach IKEA.
z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji. Komisji zależało na uhonorowaniu nieposkromionej dziecięcej fantazji, w swoim wyborze kierowała się oryginalnością pomysłu i unikalną kreatywnością małych twórców. W efekcie przyszłoroczną, limitowaną kolekcję SAGOSKATT utworzą: uśmiechnięta foka, różowy jednorożec, radosny potwór, kolorowa ryba oraz przyjazny zielony zwierzak.
Jesteśmy dumni i bardzo szczęśliwi, że po raz kolejny wybrany został pomysł
z Polski – sympatyczny pająk autorstwa 9-letniego Huberta z Białegostoku był częścią tegorocznej kolekcji pluszaków SAGOSKATT. Znalezienie się w gronie pięciu najlepszych projektantów z całego świata jest niesamowitym sukcesem Natalii. Wyłonienie zwycięzców stanowiło nie lada wyzwanie, ponieważ otrzymaliśmy ogromną liczbę zgłoszeń, w tym wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów. Czekamy z niecierpliwością na przyszłoroczną kolekcję SAGOSKATT, aby zobaczyć, jak te fantastyczne efekty dziecięcej wyobraźni stają się prawdziwymi zabawkami – mówi Paulina Nesteruk, Kierownik ds. Komunikacji Zewnętrznej, IKEA Retail w Polsce.
Wyjątkowa seria pluszaków stworzonych przez dzieci dla dzieci jest nieodłącznym elementem międzynarodowej kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Jej celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, uczenia się i rozwoju
w najbiedniejszych regionach świata. Zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia
i prawidłowego rozwoju najmłodszych, jednak wiele dzieci na całym świecie nie ma warunków do bezpiecznej zabawy. Do końca 2017 roku IKEA Foundation przekazała już 45 milionów euro na projekty wspierające rozwój dzieci, realizowane przez sześć organizacji UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics
i Save The Children. Dodatkowo, w ramach konkursu grantowego kampanii, całkowity dochód ze sprzedaży kolekcji SAGOSKATT 2017 w Polsce został przekazany pięciu organizacjom, które wspierają rozwój emocjonalny, intelektualny oraz aktywność dzieci
i młodzieży w naszym kraju.
Więcej informacji o kampanii „Zabawa to poważna sprawa” na stronie IKEA.pl/zabawy moc. Szczegóły dotyczące konkursu rysunkowego na stronie zabawymoc.pl
ZapiszZapiszZapiszZapisz