Site icon Polisz Design

3. edycja kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”.

Ruszyła trzecia już edycja kampanii społecznej IKEA „Zabawa to poważna sprawa”.

Zabawa to poważna sprawa

Firma od lat działa na rzecz zapewnienia dzieciom z całego świata prawa do rozwoju. Wiemy, że zabawa edukuje, pozwala prawidłowo dojrzewać i daje poczucie szczęścia. Tym razem włącza się również w listopadowe obchody Globalnego Miesiąca Zabawy. By jeszcze bardziej umilić te wyjątkowe dla najmłodszych (i tych nieco starszych) momenty, od października w sklepach IKEA dostępna jest limitowana kolekcja IKEA LUSTIGT, stworzona we współpracy z wyjątkowymi projektantami i… dziećmi. 

Dla dzieci na całym Świecie

IKEA od lat prowadzi działania na rzecz rozwoju i lepszego życia wszystkich dzieci na całym świecie. Szczególnie skupia się na społecznościach dotkniętych wykluczeniem, biedą, klęskami żywiołowymi i konfliktami zbrojnymi. Wyjątkowa kampania „Zabawa to poważna sprawa” jest jednym z nich. Jej aktualna trzecia edycja koncentruje się na promowaniu oraz zapewnieniu praw najmłodszych do rozwoju, angażując do tego klientów IKEA. Zabawa to nauka na całe życie oraz podstawowa i niezbędna dla dobrego samopoczucia potrzeba każdego dziecka. Niestety, wielu pozbawiono tej szansy. Tylko w zeszłym roku IKEA Foundation przekazała 144 milionów euro 74 organizacjom partnerskim w 41 krajach. Sześć organizacji partnerskich, z którymi IKEA współpracuje przy realizacji tej kampanii na rzecz rozwoju dzieci, to: Handicap International, Room to Read, Save the Children, Special Olympics, War Child oraz UNICEF.

W IKEA dążymy do tego, by każde dziecko na świecie mogło się bawić i rozwijać stosownie do wieku oraz miało zapewniony dostęp do edukacji. Zabawa to coś więcej niż przyjemny moment. To nauka, jak współpracować, dbać o siebie i innych – dzięki niej stajemy się silniejsi i bardziej twórczy. Zabawa poszerza nasze horyzonty. Programy społeczne IKEA Foundation, ale też nasze lokalne, zwracają uwagę na wartość w edukacji ekologicznej
i zaangażowaniu od najmłodszych lat
– mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, IKEA Retail w Polsce. 

Koalicja Prawdziwej Zabawy

Aby jeszcze bardziej wzmocnić przekaz o tym, jak ważna jest zabawa dla rozwoju dzieci, IKEA połączyła siły z Lego Foundation, markami Persil i OMO nalężącymi do Unilever oraz National Geographic, zawiązując Koalicję Prawdziwej Zabawy (Real Play Coalition). Cztery organizacje, dostrzegając olbrzymią wartość zabawy, wspólnie zobowiązały się do podjęcia działań na rzecz jej promowania i wspierania, aby w ten sposób dawać dzieciom możliwość rozwoju oraz nauki. Listopad 2018 r. został ogłoszony Globalnym Miesiącem Zabawy (Global Month of Play), w trakcie którego członkowie Koalicji podejmują różnorodne aktywności, aby angażować najmłodszych i zachęcać je do zabawy w każdym aspekcie ich życia – w domu, szkole oraz społecznościach. Długofalowym celem jest dotarcie do 3 milionów dzieci w ponad 116 krajach. IKEA włącza się w te działania właśnie poprzez realizowaną w każdym sklepie kampanię społeczną „Zabawa to poważna sprawa”. Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.realplaycoalition.com/ 

Zabawa jest ważna

Zabawa jest „paliwem rakietowym” rozwoju człowieka. Pomaga dzieciom zrozumieć świat i ich miejsce w nim. Jednak mimo pierwotnego znaczenia zabawy w podróży, jaką jest rozwój każdego dziecka, jest ona zagrożona. Globalizacja, szybka urbanizacja oraz rozwój sztucznej inteligencji zmieniają sposób, w jaki myślimy, żyjemy, pracujemy… i bawimy się. Zmiany te przynoszą znaczne korzyści, ale także powodują zakłócenia, niepokój
i niepewność co do przyszłości, jaka jest przed nami
– powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Jesper Brodin – Dyrektor generalny Grupy Ingka, Kees Kruythoff – Prezes Home Care Unilever, John Goodwin – Dyrektor generalny The LEGO Foundation i Gary Knell – Prezes National Geographic Partners.

IKEA LUSTIGT

Przekonanie, że zabawa przyczynia się do lepszego codziennego życia, zawsze jest punktem wyjścia przy tworzeniu wszystkich kolekcji IKEA dla najmłodszych. Nie inaczej było w przypadku serii LUSTIGT, będącej zaproszeniem rodziców i ich pociech do kreatywnego spędzania czasu razem. Kolekcja zawiera produkty, które nie tylko sprawią dzieciom mnóstwo frajdy. Pomogą też w ich rozwoju. Są to zarówno spokojne gry wymagające skupienia, jak i energetyczne zabawy.

Asortyment IKEA powiększy się m.in. o puzzle. To dzięki nim u dzieci rozwija się logiczne myślenie oraz motoryka dłoni i o rzutki. Trafianie do celu uczy koordynacji ruchowej. Małym artystom przypadną do gustu 10-metrowa rolka papieru do kolorowania, zestaw do tkania czy wałki do malowania. Zaś przyszli sportowcy nie rozstaną się ze skakanką
z diodami LED, które zapalają się podczas ruchu. W serii znajdą się także mniejsze elementy wyposażenia domu, jak półka ścienna oraz pojemnik do przechowywania. Wszystkie artykuły to bezpieczne produkty wysokiej jakości, wykonane z materiałów trwałych lub łatwo poddających się recyklingowi. 

Seria LUSTIGT dostępna jest od października br. we wszystkich sklepach IKEA
w Polsce. Seria jest długoterminowa, co oznacza, że wchodzące w jej skład produkty będą obecne w sklepach co najmniej przez sześć miesięcy. Szczegóły na temat nowych produktów znajdują się w ilustrowanych materiałach prasowych. 

Źródło: Materiały prasowe IKEA

Exit mobile version